Правителството реши на 27 февруари 2020г. да обяви процедура за отдаване на концесия на летище Пловдив LBPD и целта е построяването на нов карго терминал.
Концесията е „за строителство на обект „Гражданско летище за обществено ползване Пловдив“ – публична държавна собственост“.
„Чрез възлагането на концесия на летище Пловдив се цели да бъде привлечен финансово стабилен инвеститор с опит в управлението, експлоатацията и развитието на летища..
Като специфични цели са посочени изграждането на нов модерен карго терминал, както и създаването на предпоставки за допълнително развитие на летищната инфраструктура, за да може да се обслужват съвременни самолети с голям полезен товар“, съобщи пресцентърът на правителството.
Решение за откриване на концесия на LBPD се взема за четвърти път. Последният бе през 2018г. и тогава избраният кандидат – консорциум на Hainan и Пловдив Ерпорт Инвест се отказа.
Първият полет от София до Пловдив е през 1928г. и през 1947г. се поддържат временни полети заради панаира.
Първият терминал е отворен през 1965г след вече започналите през 1963г чартърни полети на Балкан до Берлин, Москва, Прага и Виена с Ил-18, Ту-104 и Ту-114. Вътрешните полети през 60-те са до Бургас, Варна, Русе, Търговище, Горна Оряховица и Софияа а Аерофлот развива карго превози през 70-те години.
От 2009г. перонът е разширен до 13 стоянки, а терминалът на летище Пловдив има 10 чекина.
В момента до Пловдив летят Israir, Arkia – до Тел Авив общо 3 пъти седмично, Ryanair – до Лондон Станстед 3 пъти седмично, S7 до Москва Домодедово, един полет.