Dassault Aviation не даде точна дата за старт, нито в кой сегмент ще бъде новият Фалкон и само потвърди, че ще бъде различен от 6Х.
Съобщението направи директорът Ерик Трапие при представяне на резултатите на компанията в Париж на 27 февруари.
Новата разработка на Дасо трябва да полети през първото тримесечие на 2021г.
Самолетът ще може да прелети 5000 морски мили нонстоп и по всяка вероятност ще бъде следващия в семейството от тримоторни джетове Falcon.
Последната разработка от това семейството е Falcon 6X – ето го в детайли:
Трапие каза, че Dassault иска първоначално 6Х с двигатели на Pratt & Whitney Canada PW812D да летят в края на следващата година и да влязат в експлоатация през 2022г. И призна, че решението да бъде изоставена предишната програма, 5Х заради проблеми с двигателя на Safran Silvercrest, е върнало компанията години назад.
Dassault получи 40 поръчки през 2019, с 2 по-малко от предната година и отчете с 1 самолет Rafale по-малко, 40 /от тях 26 за износ/.
За новата 2020г. поръчките са отново по-малко – 75 Рафал, от които 28 за Франция и 47 за износ, спрямо 101 през 2019, от които 28 за Франция и 73 за износ.
Новопоръчаните фалкони към декември са същия брой както и през 2018 – 53.
Компанията от Сен Клу удвои собственото финансиране в развойна дейност заради едновременната разработка на 2 програми Falcon.