Специализираната агенция за авиация на ООН прогнозира намаление на пътническия капацитет от 39% до 41% през първото тримесечение на 2020г.
Това означава 16,4-19,6 милиона пътници превозени със самолет по-малко и около 4-5 милиарда щатски долара по-ниски оперативни приходи за авиокомпаниите.
ICAO обяснява очаквания спад с разпространението на коронавируса COVID-19.
Агенцията съобщава, че последствията може да са по-големи от тези след SARS епидемията през 2003г.
Хонконг
Операторът на летището в Хонконг ED Vivian Cheung съобщи, че трафикът ще продължава да намалява през февруари 2020г. заради епидемията и протестите през януари.
Летището регистрира значителен спад в сравнение с миналата година за януари от Китай, Южна Корея и Югоизточна Азия.
Доставки
Авиокомпаниите в Азиатско-Тихоокеанския регион получиха 21 от общо 55 самолета, доставени в света през януари, следвани от европейските превозвачи /17 самолета/ и североамериканските /10/.
През януари 2019 по света са били доставени 80 самолета, а в първия месец на 2018 – 72 по данни на Cirium
От двата най-големи производители Airbus води в Азия на фона на продължаващите ограничителни мерки за Boeing 737 MAX. Airbus достави 10 самолета от семейството на А320neo, а Boeing – 2 737-800 за China United.
При широкофюзелажните Airbus достави два А350-900 за Singapore Airlines и един А330neo за Citilink, а Boeing достави само два 787-9 – за виетнамската Bamboo Airways и за Japan Airlines.