Airbus и правителството на Квебек ще контролират А220. Airbus намалява производството на А330. Европейският производител купува производството на Bombardier в Сен Лоран, Квебек.
Европейският производител консолидира контрола над програмата на тяснофюзелажния самолет след излизането от нея на задлъжнелия Bombardier.
Досега Airbus държеше 50% от програмата. Европейският консорциум ще плати 592 милиона щатски долара на канадската компания за още 25%. Правителството на Квебек вдигна дела си на 25%. Така Airbus и правителството на провинция Квебек поемат изцяло производството на А220.
Сделката разширява залога на Airbus на пазара на самолетите със 100-150 места.
Компанията се съгласи да придобие и производствения капацитет за А220 и А330 от Bombardier в Сен Лоран чрез Stelia Aerospace, която притежава.
С покупката си Airbus запазва 3300 работни места в Квебек.
Производство
Airbus обяви, че ще намали производството на А330 до 40 самолета тази година и ще запази темповете на производство на А350 на 9-10 на месец.
Решението се дължи на „търсенето на клиентите” в сегмента на широкофюзелажните самолети, съобщи производителят.
Директорът Гийом Фори каза в Тулуза, че компанията иска да има ниво на производство, което отразява търсенето и че решението отразява разбирането на Airbus за капацитета на пазара.
Доставки
Миналата година Airbus достави 53 самолета А330, включително 41 от А330 с нови двигатели. Фори обаче каза, че „много” от доставките на А330 миналата година са били на самолети, произведени през 2018г., които са били забавени.
Общо Airbus смята да увеличи доставките си за 2020 година до рекордното ниво от 880 самолета. За 2019г. целта беше 863 и тя вече беше рекордно висока.
Производството на тяснофюзелажните А320 ще се вдигне над 63 самолета на месец и Airbus дори обмисля да добави по още 1-2 повече на месец през 2021г.