Двуметровият модел с дължина, 3,2 м ширина и площ от 2,25 кв м, Maveric е нов проект с потенциал да намали разхода на гориво в сравнение със сегашните тяснофюзелажни самолети до 20%.
Хибридното крило също открива нови възможности за системите за задвижване и интеграция, както и съвсем ново преживяване за пътниците с новата кабина, съобщава Airbus.
Maveric стартира през 2017г. и летя за пръв път в централна Франция през юни 2019г.
Тестовете не спират и ще продължат до края на второто тримесечие на тази година /до края на юни/.
Airbus е убеден, че дизайнът на летящото крило е възможен заради подобрения в системата fly-by-wire и по-леката конструкция.
Европейският производител не казва какъв клас пътнически самолет ще бъде този модел, нито колко места ще има.
„Най-вероятно ще бъде по-скоро наследник на по-малките самолети, отколкото на големите”, каза изпълнителният вицепрезидент по дизайна на Airbus Жан-Брис Дюмон.
Според френската преса Maveric може да стане наследник и на A320neo.
Доскоро секретният проект бе показан в реален мащаб на щанда на производителя на авиосалона в Сингапур, който се откри на 11 февруари.
Northrop разработи самолет от подобен тип през 50-те години на 20в., Northrop YB-49.
Първоначално мнозина отхвърляха Maveric като проект от авиомоделизма, казва Adrien Bеrard, ко-лидер на проекта MAVERIC. „Трябваше да им покажем, че грешат като направим много солидна основа за бъдещата конфигурация”.
Точно това направи екипът от 10 души, част от FlightLab на Airbus UpNext в Тулуза. Тестове са провеждани в аеродинамичния тунел в завода на Ербъс във Филтън, Великобритания, където се тестват всички останали самолети на Airbus.