Американският производител предстои да избере какъв да бъде новия граждански самолет, който ще прави, но няма да бъде на базата на А321, каза директорът Дейвид Калхун.
„Искаме екипът да помисли и да преоцени стратегията ни за разработка на новия самолет за гражданската авиация, за да определи какъв тип самолети ще са нужни в бъдеще”, каза Калхун.
От няколко години Boeing говори за NMA, самолет с 270 места за полети до 7000-9000 км.
На въпроса кой пазар смята да атакува с новия модел Калхун отговори: „Не знам”.
Директорът обаче отхвърли предположението, че компанията ще се откаже от нова разработка. „Ние сме в бизнеса с разработване на самолети и ще останем в него”.
Производството на 737 МАХ се очаква да се върне на предишните планирани нива няколко години след рестарта, който може да се очаква в следващите месеци.
Производството на МАХ ще се поднови бавно през 2020г. и когато веригите на доставки се стабилизират, ще го увеличим, каза главният финансов директор на Боинг Грег Смит каза пред пресата при обявяване на резултатите на компанията на 29 януари. Доставките на вече произведените МАХ след вдигане на забраната ще продължат около година.
„Капацитетът за полетни симулатори се доближава до възможностите ни”, каза Смит. Американската федерална авиационна агенция /FAA/ се очаква да поиска пилотите на МАХ да минат през обучение на симулатор, преди да започнат отново да летят на този самолет. FAA ще сертифицира МАХ един по един, след като вдигне забраната.
Преди приземяването на Boeing 737 MAX през март 2019, компанията от Чикаго правеше по 52 самолета от този модел и планираше да я увеличи до 57 на месец.
Airbus произвеждаше по 53 самолета от семейството на А320 през 2019г и планира да засили темповете до 63 самолета през 2021г.
На 26 януари Боинг проведе успешен първи полет на 777Х.