Vinci Airports иска летищата да таксуват авиокомпаниите според шумовото и въглеродно замърсяване. Съобщението бе направено пред пресата от Никола Нотбаер, генерален директор на Vinci Concessions и президент на Vinci Airports.
„От тази година трябва да го предложим систематично във всичките ни летища”, каза Нотбаер.
Vinci Airports управлява 46 летища по света.
От 2г летище Нант използва системата Бонус-малус за нивото на шума и смята постепенно да я въведе и за въгредонтите емисии, за да позволи на авиокомпаниите да адаптират флота си към новите изискванията.
Системата ще бъде предложена и в преговорите с френската държава за следващия Договор за икономическа регулация за летището в Лион и вероятно в Лисабон за новото летище Монтижо, което трябва да отвори през 2022г.
Конкурентната френска група ADP също предлага подобна система.
Vinci изпревари ADP през 2019г. по трафик и стана втори в света с 255 милиона пътници, обслужени на 46 летища.
ADP мина на трето място.
Vinci увеличи с 5,7% трафика си.
ADP бе един от кандидатите за концесията на летище София.
Шефът на Air France-KLM се обяви против въглеродния данък.