Канадският производител на самолети се оплака от допълнителните инвестиции за производството на А220, които Airbus Canada Limited Partnership предвиди в програмата си.
Bombardier се притеснява, че увеличените разходи за производството на самолети в завода на Airbus в Мобайл, Алабама ще се отразят на резултата й и ще забави момента, в който ще излезе на печалба.
Канадската компания в момента преразглежда заедно с партньорите си съвместното дружество и през февруари ще обяви повече детайли, съобщи AIN.
Bombardier държи миноритарен дял /около една трета/ в дружеството след като реши през 2017 да продаде програмата за регионални самолети Cseries на Airbus, /без да получи средства, с които да я спаси/. През 2018 канадската компания вложи в партньорството 225 милиона щатски долара и 350 милиона през 2019, а на 20 януари обяви, че очаква да излезе на червено с 1,2 милиарда щатски долара за миналата година.
Потенциалното изтегляне на Bombardier от програмата А220 би означавало да отпише историята си на авиоконструктор след като инвестира в нея близо 6 милиарда долара, преди да пренасочи усилията към железниците и бизнес авиацията.
Airbus каза, че ще продължи да финансира А220, докато излезе на печалба.
За 2019 са поръчани 63 самолета от този модел. 105 в момента са в експлоатация, а беклогът е близо до 500 самолета.
Миналата година Bombardier продаде завода в Белфаст, Северна Ирландия, където правеше крилата на А220 на Sprint AeroSystems. Компанията прие да продаде и програмата за регионалните си самулити на Mitsubishi Heavy.