Препоръката е за всички пилоти преди да се върнат в кокпита на Boeing 737 MAX да минат през симулатор.
Производителят си промени предишното мнение, според което компютърно-базираното допълнително обучение е достатъчно.
Американската Федерална авиационна администрация разглежда препоръката на Boeing, но не съобщава дали ще изисква това от пилотите на МАХ. Ако все пак FAA реши да се съобрази с производителя, авиокомпаниите ще бъдат принудени да изпратят хиляди пилоти към сравнително малък брой симулатори за този тип самолет, което може да отнеме месеци, преди да могат да летят отново.
Boeing потвърди, че в света в момента има само 34 симулатора на MAX, съобщи Flighglobal. Според The NYT само една авиокомпания, United обмисля да поиска пилотите й да минат през симулатор, без значение дали FAA го изисква или не, като призна, че това може да даде повече увереност на пътниците на борда. Авиокомпанията обаче не е правила официално изявление по въпроса.
Световният МАХ флот е приземен от март 2019 и по летищата в момента са паркирани над 700 самолета от типа.