В годишната си прогноза за следващата година в гражданската авиация и MRO / 2020 Commercial Fleet & MRO Forecast/ Aviation Week очаква източноевропейският флот да се увеличи с 5% от 2075 самолета на близо 2770 до 2029г, или 3,2% средногодишен ръст / CAGR / за периода.
Сред новите доставки в Източна Европа водещ ще бъде Boeing 737 MAX с 36% общ дял, следван от Сухой Суперджет с 12% и Airbus A321neo с 8% съответно, съобщава изданието.
Търсенето на MRO за региона на Източна Европа ще се увеличи с 5 милиарда щатски долара през 2020г. до 6 милиарда долара през 2029г, средногодишен ръст от 1,8%.
На фона на проблемите с новите самолети и двигатели през 2019, прогнозата залага на решаването на проблемите с МАХ на Боинг.
По-старите самолети ще продължават да се използват и едва 877 самолета ще бъдат пенсионирани догодина.
Ако Boeing поднови доставките на МАХ по-рано през следващата година, доставките на нови самолети ще са рекордно високи във всички региони по света.
Очаква се да се ускорят и доставките на A320neo с двигатели CFM Leap 1B.
2,742 самолета ще влязат в експлоатация глобално и почти 500 от следващите години, когато повече самолети ще бъдат пенсионирани с новите доставки.
Ръстовете по региони в гражданската авиация и MRO услугите:
- Северна Америка – 25%;
- Западна Европа – 24%;
- Азиатско-Тихоокеанския регион /без Китай и Индия/ – 18%;
- Китай – 9%;
- Близък Изток – 9%;
- Латинска Америка – 5%;
- Източна Европа – 5%;
- Африка – 3%;
- Индия – 2%.