Airbus мина прага от 1000 поръчки за годината, съобщи Кристиан Шерер на 18 декември. Търговският директор на Airbus обяви, че компанията има твърди 940 поръчки между януари и ноември 2019, след като към тях се прибавят и поръчаните 60 самолета А220-300 от Air France.
„Доволни сме от търговските резултати след бурната 2019”, каза Шерер.
На фона на промените в компанията, търговската война и спирането на програмата на А380 и митата в САЩ, европейският производител трябваше да преглътне и 222 анулирани поръчки до края на ноември. В тях делът на А380 е 70 – от които 39 от Emirates. Програмата А350 също бе засегната с около 50 самолета извадени от поръчките – главно 42 отказани от Etihad. И накрая по 50 анулации претърпяха А320neo и A220.
Нетните поръчки на Airbus са 718 до края на ноември.
Докато Boeing спря производството на 737 MAX, глобалният му конкурент е изправен пред различен проблем: да ускори производството на тяснофюзелажни самолети.