IATA прогнозира повишение на енергийната ефективност на тон/километър /ATK/ с 2,1% за година през 2020г. с доставките на нови самолети.
Глобалните ATK се очаква да се повишат с 4,7% догодина, а използваното гориво с 2,3% до 37 милиарда литра.
Според IATA продължаващото подобрение на енергийната ефективност отчасти намалява емисиите СО2 от растящия въздушен транспорт.
Без ръста на енергийната ефективност през 2019 използваното гориво и отделените въглеродни емисии биха били 1,9% по-високи.
Това представлява икономии от 17 милиона тона възлегоред диоксид и икономии на гориво, които биха стрували на индустрията 3,2 милиарда щатск идолара повече.
IATA прогнозира, че глобалната авиоиндустрия ще си осигури нетна печалба от 29,3 милиарда долара през 2020 година, с което ще подобри резултатите през тази година.
Въглеродните емисии на пътник са намалели с над 50% от 1990г, съобщава IATA.
Докладът, публикуван на 12 декември 2019г. от IATA обяснява подобрените резултати с инвестициите в нови самолети и подобряване на ефективността на операциите.
„Намаляването на емисиите на пътник наполовина е невероятно постижение на техническия опит и иновации в авиационната индустрия. Но ние имаме още по-големи амбиции“, пише IATA.
От 2020г авиацията ще намали емисиите наполовина от нимата от 2005г.
Постигането на целта означава продължаващи инвестиции в нови технологии, устойчиви горива и операционни подобрения, каза Александър де Жуниак, директор на IATA.
От 2009 авиокомпаниите са инвестирали над 1 трилион щатски долара в нови самолети и са подписали договори за устойчиво авиационно гориво /SAF/ за около 6 трилиона долара.
Въвеждането на схемата за въглероден офсет и намаление / Carbon Offsetting and Reduction Scheme for International Aviation (CORSIA)/ ще осигури ръст на въглеродната неутралност по международни полети от 2020г. и ще осигури финансиране за борбата с промяната в климата за около 40 милиарда долара.