Австралийската авиокомпания избра европейския производител за най-дългите си полети, но без направена поръчка, съобщи Qantas.
Крайният срок за потвърждаване на слотовете за доставка бе удължена с месец, в очакване на регулаторното одобрение за ултра дългите полети и с продължаващи преговори с пилотите.
Изборът на 12 самолета A350-1000 с допълнителен резервоар за гориво за полет до 21 часа и двигатели Rolls Royce Trent XWB циментира лидерската позиция на Airbus в дуопола.
Qantas очаква окончателното одобрение на Проекта Sunrise през март 2020г. За него авиокомпанията от Австралия предпочете европейския самолет пред 777Х на Боинг.
Airbus прие да потвърди доставките с месец по-късно, през март 2020г., вместо през февруари.
Последният от трите тестови полета Ню Йорк-Сидни ще бъде изпълнен на 17 декември и ще даде на Qantas почти 60 часа опит и данни за състоянието на пътниците и екипажа.
Qantas първо трябва да постигне споразумение с пилотите, които ще трябва да работят извънредно по около 23 часа по ултра дългите полети. Окончателното решение в трудовия спор се очаква през март, съобщи Qantas.
Singapore Airlines оперира в момента най-дългия полет в света, Сингапур-Ню Йорк, близо 19 часа с ултра дългата версия на по-малкия A350-900.
Поръчката на Qantas може да е за около 4,4 милиарда щатски долара каталожна цена, върху която може да са начислени обичайните отстъпки.