Британският милиардер Ричард Брансън спря сделката, с която Air France искаше да купи дял във Virgin Atlantic, с което да поеме контрола и разшири авиокомпанията, която основа.
Брансън се споразумя да изостави двугодишния план за продажбата на част от авиокомпанията си на Air France-KLM и ще запази 51% от нея, каза самият той в писмо, публикувано в личния му блог.
„Винаги съм гледал на Virgin Atlantic като на едно от децата ми, родено преди 35г, по същото време като Холи и Сан със самолета 747 втора ръка, купени от утвърдени авиокомпании като British Airways, American Airlines, Pan AM и TWA”.
Air France-KLM се беше съгласила да купи дял за около 284 милиарда щатски долара през 2017 в рамките на тристранното споразумение с Delta Air Lines, която вече има 49% във Virgin Atlantic.
„Най-впечатляващата от големите авиокомпании, Delta, поиска да направи съюз с нас. И те бяха най-добрия партньор, който бихме могли да си представим. Контролът и собствеността остана все пак в семейството.. Но с удара на BA в Европа ни бяха нужни нови партньори, за да осигурим мрежата си и започнахме преговори с Air France-KLM. Принципното споразумение бе сключено през май 2017.
За да приключим сделката първоначално решихме, че семейството ще трябва да намали дела си във Virgin Atlantic. Исках да го направя, против волята си, за да гарантирам дългосрочния успех на Virgin”, пише Брансън.
Антитръстовите регулатори в САЩ одобриха сделката на 21 ноември 2019, след което Брансън и семейството се договарят да задържат 51% от собствеността. Сделката може да бъде одобрена до седмици.
Virgin отново се върна към ръст с отварянето на нови маршрути, включително Тел Авив и Мумбай под ръководството на новия директор Шай Уайс, който зае поста през януари. Virgin поръча и нови ербъси А330neo и започна да получава своите А350 след като и регионалната Flybe.
Брансън пише в писмото си в блога, че засилва кампанията за осигуряване на слотове на Хийтроу за втори хъб на Virgin.
Virgin Atlantic поръча 12 самолета A350-1000 между 2019 и 2021 година.