Френската национална авиокомпания Air France се сбогува с един от първите си А380, с което стартира процеса на пенсиониране на самолетите от този тип в нейния флот.
Последният полет на машината с регистрация F-HPJB беше до Малта, където самолетът ще остане на временно съхранение. Еър Франс го връща на лизинговата компания Dr.Peters Group, която трябва да реши по-нататъшната му съдба. F-HPJB лети за френската авиокомпания от 2010 година, когато се присъединява към флота като втория самолет от този тип. След като летя 10 години със суперджъмбото, превозвачът не крие, че е загубил интерес към самолетът-икона и планира на пепсионира всичките си машини до 2022 г.
С това Air France става втората авиокомпания в света, след Singapore Airlrnes, която пенсионира А380. Азиатския превозвач вече извади 5 машини от типа то флота си. Първият А380 за гражданската авиация изобщо, с регистрация 9V-SKA, който беше опериран от Сингапур в продължение на 10 години, беше напълно разглобен преди две години в Тарб, Франция, от европейската компания за рециклиране на самолети Aerosave. Процесът по разглобяването на всички рециклируеми компоненти по самолета е отнел 11 месеца.
Дните на А380 приключват, тъй като повечето авиокомпании предпочитат по-ефективните двумоторни алтернативи, като Боинг 777 и Еърбъс А350. По тази причина производителя Еърбъс реши да прекрати програмата по производството на самолета по-рано тази година и ще достави последния поръчан А380 на Емирейтс през 2022.
Еърбъс обаче възнамерява да продължи с маркетинговата кампания по промотиране на самолета на вторичния пазар, където две машини вече бяха препродадени на португалския чартърен и лизингов оператор HiFly.
До момента са доставени 239 А380 на 15 различни авиокомпании по света.