Първият МАХ 10 на американския авиоконструктор излезе от производствената линия в Рентън. На церемонията пред служителите Boeing призна усилията за завършване на най-новия член на семейството 737 MAX.
Това е най-голямата версия от семейството, което се произвежда от 1965г. Може да превозва до 230 пътници и предлага най-ниските разходи на седалка на миля от всички тяснофюзелажни самолети, правени досега, твърди производителят.
Самолетът започва системни проверки и тестове на двигателите преди тестовия полет догодина.
Boeing в момента има над 550 поръчки за 737 MAX 10 от 20 клиенти по света.
След като Airbus показа своя A320neo, Boeing се отказа от идеята да замени 737 с нови 787 и вместо това реши да оборудва класическия модел с по-мощни двигатели, нови крила и да направи други подобрения, като създаде серията 737 Max.
Max първоначално не предвиждаше да включва 10. След като Airbus пусна A321, Boeing отговори с MAX 9. Американският производител добави на MAX 10 и телескопичен колесник от Collins Aerospace, с който по-дългия самолет да избягва удар на опашката при излитане и кацане, без удължаване на отсека, в който се прибира.
Миналата седмица Boeing обяви, че работи с Федералната авиационна агенция на САЩ (FAA) по сертификационните полети на приземения 737 Max.
На авиосалона в Дубай Boeing получи първите поръчки за 737 МАХ 8 след приземяването му през март 2019. Докато IATA настоява за синхронизиране на графика на сертифицирането на самолета в целия свят, регулаторът на Канада поиска в мейл софтуерът за управление на полета MCAS да бъде премахнат напълно, написа New York Times.
Снимка, графика и видео: Boeing.