Приоритет на Air France-KLM е рентабилността в следващите 5 години, обяви директорът Бенджамин Смит при представянето пред инвеститорите на стратегическите и финансови приоритети на компанията във вторник.
Групата планира да реши въпроса с дълга като намали оперативните разходи и постигне по-голяма ефективност.
Ще „преориентира ръста на приходите от пътници към най-печелившите сегменти”, ще разшири дейностите по анализ на данните, програмата за лоялност Flying Blue, каргото и MRO, пише в съобщението на Air France-KLM.
Оптимизацията на операциите ще стане чрез гъвкаво управление на флота и услугите, опростяване на процесите, ускоряване на подмладяването на флота, синергии на ниво група.
Air France-KLM има три бранда заедно с Transavia и две бази в Париж и една в Амстердам.
И в двата важни европейски и глобални хъба работи при ожесточената конкуренция на лоукост авиокомпаниите. Ryanair отвори нова база в Тулуза с 2 самолета и увеличи капацитета в базите си в Бордо и Марсилия. EasyJet също се разрастна във Франция със седма база в Нант-Атлантик.
Конкуренцията на свръхбързите влакове TGV отнеха 90% от пазарния й дял от Париж, призна Air France през май.
Самата група има един лоукост – Transavia, след като двата бранда Joon и Hop бяха редуцирани до Air France Hop.
Добрата новина през лятото бе отпадането на ограничението на броя самолети, с които може да лети Transavia.
Това стана възможно след като през октомври 2018 Air France подписа със синдиката SNPL споразумение, даващо й право да преговаря поотделно с профсъюзите на пилотите, на кабинния състав и наземното обслужване.
В самата група има напрежение. Докато KLM е финансово стабилна, това не може да се каже за Air France при сегашното й състояние – 113 милиона евро загуба за първото полугодие на 2019г.
Самият директор Бен Смит нарече оперативния модел на френската авиокомпания „повреден” и подчерта нуждата да бъде поправен, за да се върне Air France към печалба.
Снимка: Air France, А350, Тулуза.