Airbus се отказа от роялти схемата за начисляване на такси на MRO компаниите върху брутните им приходи, съобщи Aviation Week.
Компанията оттегли предложението си с писмо от 30 октомври.
Airbus реши да не начислява такси и да преосмисли политиката за използване на технически данни на компанията, се казва в писмото.
Проблемът започна, след като Airbus реши да започне да печели от правата си на интелектуална собственост и разпрати проектодоговори до компании, извършващи поддръжка и ремонт на самолетите, произведени от него.
Airbus възнамеряваше да начислява роялти такса от 0,5% от брутните приходи за 2019 със задна дата, от 1 август.
След това обяви, че заради краткото предупреждение, няма да я начислява през 2019, а ще събира по 1,25% от 2020 година, което бе повече от първоначално планираните 1-1,5% за 2021г.
С това предложение всеки MRO център, който поддържа самолети на Airbus за трети страни и използва технически данни на Airbus трябваше да плаща такса на производителя. Това би засегнало не само ремонтните центрове, но и техните клиенти и щеше да натовари индустрията с милиони долари годишно.
Предложението за въвеждане на роялти такси повдигна въпроса за правата на интелектуална собственост в индустрията.