Популярните самолети бяха приземени след откриване на пропуквания в тях. Австралийската Qantas е последната, която приземи три от своите самолети от този модел и каза, че спешно проверява останалите 30, но заяви, че пътниците няма от какво да се притесняват.
Южна Корея приземи 9 самолета 737NG през октомври за проверка, включително пет на Korean Air.
Преди това Boeing бе съобщавал за проблем с връзката на крилото с фюзелажа, т.нар. pickle fork.
Това накара регулаторът в САЩ FAA по-рано през октомври да разпореди незабавни проверки на самолетите.
Boeing каза за АФП в Сидни, че са открити пукнатини при по-малко от 5% от 1000 самолета и те са били приземени за ремонт.
В Европа Ryanair използва най-много Boeing 737NG – 450 самолета. В изявление лоукост превозвачът каза, че продължава да преглежда самолетите в духа на директивата за годност за полети и не очаква това да се отрази на операциите.
Norwegian каза за АФП, че нейният флот не е непосредствено засегнат, защото има сравнително малко 737NG.
Лоукост авиокомпанията на Air France-KLM, Transavia каза, че започва да проверява своите 38 самолета и „досега не е открила аномалии”.