Най-голямата индийска авиокомпания IndiGo направи твърда поръчка за 300 самолета от семейството на A320neo, съобщи Airbus и стана най-големия оператор на този модел.
Последната поръчка включва A320neo, A321neo, A321XLR и с нея общия брой самолети от семейството на A320neo става 730. Сделката може да е на стойност над 30 милиарда щатски долара, но вероятно ще бъде предмет на намаления.
Авиокомпанията си поставя за цел да увеличи вътрешните си маршрути, каза Роноджой Дута, директор на IndoGo. Директорът на Airbus Гийом Фори изрази благодарността на производителя за доверието.
Airbus е много доволен от индийския си клиент преди обявяване на тримесечните резултати на 30 октомври. С тази поръчка IndoGo затвърди предпочитанията си към Airbus пред Boeing, който все още се бори да върне в небето 737 МАХ.
След колапса на най-голямата частна авиокомпания в Индия Jet Airways, IndoGo се бори за покоряването на пазара в страната и успя да увеличи дела си до близо 50% с разширение на маршрутите тази година до Ченду и Гуанджоу в Китай, до летища в Саудитска Арабия и Виетнам. Битката за пазара в Индия обаче бе помрачена от вътрешния двубой между двамата съоснователи Рахул Бхатия и Ракеш Гангуал за контрола на авиокомпанията. IndoGo обяви най-големите си тримесечни загуби, докато решаваше проблемите с двигателите Pratt & Whitney на самолетите си от Airbus.
Индийският регулатор в гражданската авиация нареди на IndoGo и GoAir да модифицират някои от техните Airbus A320neo с двигатели на Pratt & Whitney до 15 дни, за да избегнат принудително приземяване на самолетите. Самолетите на IndiGo с Pratt & Whitney серия 1100 с над 2900 часа трябва да сменят поне единия с модифициран, обяви DGCA на 28 октомври. Става дума за общо 29 самолета А320neo, от които 16 на IndiGo и 13 на GoAir. Pratt & Whitney обяви, че работи с авиокомпаниите, за да реши проблема. По-рано тази година индийският регулатор нареди допълнителни проверки на този модел двигатели.