Авиокомпанията от Чехия поръча четири ербъса А220-300 и заяви желание да замени предишната поръчка за три A320neo с по-големите A321XLR.
Czech Airlines има 14 самолета и от тях шест A319 /дадени мокър лизинг на Eurowings/ и един A330-300 /под наем от Korean Air/, пет ATR 72-500 и един Boeing 737-800.
Петата най-стара авиокомпания в света, която продължава да оперира със старото си име, разширява флота си с възможности да летят по-далеч и да достигат до повече пазари.
„А220 и A3210XLR се вписват в дългосрочната ни стратегия за разширяване на мрежата”, каза Петр Кудела, председател на борда на Czech Airlines.
Всъщност поръчката отпреди 3 години е за сметка на A320neo, която CSA намалява наполовина. Заедно с Norwegian, който заяви 5 neo по-малко от първоначалните сто за семейството на A320 от средата на 2012г.
Поръчаните А220-300 от Czech ще са със 149 места, а A3210XLR – с две класи с общо 195 места, съобщи Airbus.
A321XLR е самолетът на Airbus, който може да обслужва най-далечни дестинации от семейството на А320, а А220 е създаден за пазара на 100-150-местните самолети.
Czech Airlines /CSA/ е 97% собственост на чешката Smartwings – бившата Travel Service, най-голямата авиокомпания в Чехия, основата през 1997 с база летище Вацлав Хавел. Smartwings има подразделения в Полша, Унгария и Словакия. Smartwings е част от Unimex Group на милиардерите Иржи Шиман и Яромир Шмейкал.
Първоначално Smartwings планираше Czech Airlines да премине на Boeing 737, но след приземяването на Boeing 737 MAX размисли.
Smartwings лети с 38 Boeing 737 и е поръчала още 32.
От 11 ноември Smartwings обяви спиране в зимното си разписание полетите от Прага до Лондон Гетуик, след като ги бе намалила до 4 седмично. Полетите ще бъдат подновени от 29 март.
Прага-Лондон е най-конкурентният маршрут от летище Вацлав Хавел с 95 полета седмично за първата половина на 2019г. От тях през зимата от Прага до шестте летища на Лондон ще има 89 полета заедно с новата връзка Прага-Лондон Лутън на easyJet.
CSA увеличава през зимата честотите от Прага до Киев /8 пъти седмично/ и Москва /Шереметиево, 3 пъти дневно/. Зимното разписание включва още полети до Бейрут и Одеса – по 2 седмично и ежедневно до Исландия през Копенхаген. От края на октомври по някои полети до Будапеща и всички полети до Дюселдорф турбовитловите ART ще бъдат заменени с А319 или Boeing 737.
Снимка: Airbus