Американският производител обяви 44% спад на печалбата за третото тримесечие на 2019г. заради загубите при гражданските самолети.
Заради лошите резултати в продължение на 2 години от края на 2020г. Boeing ще намали производството на 787 Dreamliner от 14 на 12 месечно.
Освен това производителят потвърди забавяне в програмата на 777X, чиито първи доставки са планирани за лятото на 2020г. Сега те ще бъдат отложени за началото на 2021г.
Boeing обясни решението си с „глобалната търговска ситуация”.
777X
Всъщност 777Х се бави заради проблеми с двигателите GE9X на General electric.
Стартовият клиент на този модел е Lufthansа, която ще трябва да почака за представянето на новата си бизнес класа с този модел.
Emirates също ще почака за доставките на 777Х, които трябваше да получи през 2020г.
737 MAX
Добрата новина при обявяването на отчета на Boeing бе, че 737 MAX ще влезе отново в експлоатация до края на годината и производството му ще се ускори с 36% до 57 самолета на месец през 2020г, съобщи Boeing.
Заради приземения МАХ и отказаните поръчки обаче Boeing изостава с около 9,2 милиарда щатски долара. Липсата им ще се усети най-силно през 2020г, когато МАХ отново ще полети и производството му ще се ускори, каза главният финансов директор на компанията Грег Смит. Това ще съвпадне със забавянето на двата модела за дълги полети – 787 Dreamliner и 777.
Boeing преминава през най-тежката си криза в 103-годишната си история.
Производителят от Чикаго, който се разследва от Конгреса и Министерството на правосъдието в САЩ смени директора на гражданската пограма на 22 октомври и освободи изпълнителния директор Мюленбърг от председателския пост на борда на 11 октомври.