Комисията прие Германия да предостави временния заем на чартърната авиокомпания Condor, в която Thomas Coo има 49% дял, съобщи ББС.
„Мярката ще допринесе да продължи предоставянето на услуги по въздушен транспорт и да се избегнат смущения за пътниците, без да се нарушава конкуренцията на единния пазар”, съобщи Брюксел.
За решението си от 14 октомври 2019 ЕК взе под внимание два факта:
- Заемът ще бъде платен на вноски. Condor трябва да покаже какви са нуждите му от ликвидност на седмична база и новите вноски ще се плащат едва след изчерпване на парите от предишните.
- Германия се ангажира да осигури след 6 месеца заемът да бъде напълно изплатен или Condor ще направи пълно преструктуриране, за да се върне към устойчиво развитие в дългосрочен план. Преструктурирането може да бъде предмет на одобрението на Комисията.
Защо Великобритания не спаси Thomas Cook
Одобрението на държавния германски заем в размер почти два пъти този, който поиска Thomas Coo от британското правителство ще предизвика въпроси. Британската авиокомпания поиска 200 милиона паунда от Уестминстър, който отказа и тя фалира.
Самият министър-председател Борис Джонсън, в САЩ по време на обявяването на фалита, категорично отказа държавната помощ за авиокомпанията и туроператор.
Колапсът на Thomas Cook на 23 септември 2019 остави без работа над 9000 служители и предизвика най-голямата мирновременна операция по рапатриране на британци – над 160000 по света. Извозването до дома на туристите струва 40 милиона паунда на британските данъкоплатци, освен най-стария туроператор в света.
Hays отваря туристическите агенции на Thomas Cook
По-рано през октомври стана ясно, че туристическата компания от Великобритания Hays Travel Ltd. купува всички 555 агенции на Thomas Cook и връща всички 2500 служители на работа.
Hays дори ще разшири бизнеса и ще го направи онлайн-насочен.
Семейната компания няма да възражда авиокомпанията, а ще продължи да работи с British Airways и Virgin Atlantic в предлагането на пакетни почивки.