Руските авиокомпании искат помощ за скъпите горива

25 прочитания

Асоциацията на операторите във въздушния транспорт на Русия поиска 500 милиона щатски долара от бюджета, за да не допуснe рязко поскъпване на билетите, съобщи Известия.

Новината  бе потвърдена от офиса на вицепремиера Максим Акимов, един от получателите на писмото на авиокомпаниите. Едно от предложенията включва отпускане на 139 милиона щатски долара от новия механизъм за компенсации в случай на резки цени на горивата. Авиокомпаниите искат увеличение на компенсацията за тон за неполучени приходи от вътрешния пазар предвид повишение на цената на горивото. От 1 август буферният механизъм в Русия включва и керосина.

В предложенията на авиокомпаниите от Русия за държавна помощ е и пакет от 354 милиона щатски долара затова, че за шестте месеца на 2019 година са натрупали оперативни загуби от 785 милиона долара, което е малко повече от регистрираните през 2018г. Разходите за гориво са около една трета от цената на билета според руските авиокомпании. Пак по техни данни цената на керосина се е вдигнала с 30% за 2018г. През септември Асоциацията на операторите във въздушния транспорт в Русия предупредиха за 9-10% ръст на цените на самолетните билети през 2019 спрямо миналата година.

В Асоциацията влизат 27 авиокомпании, сред които Сибир, Волга-Днепр, Utair, ВИМ-Авиа, Red Wings, Саратовские авиалинии, NordStar и др.

Открито небе

Авиокомпаниите в Русия са и под натиска на освобождаването на небето за чуждестранни превозвачи за превоз на пътници и товари от чужбина за летище Пулково в Санкт Петербург. Руското правителство взе решението през април 2018. Асоциацията се обяви срещу решението. Руските власти обаче са решени да увеличат броя на туристите в северната столица от 4 на 6 милиона души и чрез безплатната електронна виза за Санкт Петербург и Ленинградска област от 1 октомври за страните от ЕС, съобщи РИА през септември.

Открито небе въведе Казахстан, който очаква през 2020г. да започнат полетите на Qatar Airways до Доха и от 2021 на Emirates до Дубай и на China Eastern  до Шанхай.

Снимка: Utair на Пулково, Creative Commons.

Свързани теми

Предишна публикация
Пилотите на Southwest Airlines съдят Boeing заради МАХ
Следваща публикация
Потвърден фалитът на Adria
25 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Air Italy фалира

Две години след старта си, Air Italy си отиде. На събрание акционерите на Air Italy,…

Първи Dreamliner за El Al

Израелският национален превозвач El Al показа първият си Boeing 787 Dreamliner, който вече носи традиционните…

Lufthansa преговаря за част от TAP

Германската Lufthansa започна преговори за изкупуване на част от капитала на конкурента си TAP Air…
Меню