Съдът обяви ликвидация на Aigle Azur. Нейните 1150 служители ще бъдат освободени. Министърът на транспорта на Франция им обеща да осигури специални грижи, за да могат да си намерят нова работа, но не предложи финансова помощ.
Съдът проучи две оферти за авиокомпанията – едната от двама бивши ръководители на Air France – Лионел Герен и Филип Микуло при участие с 15 милиона евро от страна на държавата. Втората от Lu Azur, миноритарен акционер на Aigle Azur с 19% участие в нея. Съдът реши, че и двете са недостатъчни, за да спасят задлъжнялата авиокомпания.
На борсата
Синдикатите също се намесиха и настояха държавата да спаси стария превозвач с 35 милиона евро, както направи германската държава в защита на Condor след фалита на Thomas Cook. Берлин отпусна през седмицата 380 милиона евро, за да може Condor да продължи да лети.
Държавният ликвидатор по закон има 21 дни, за да уволни целия персонал на Aigle Azur. Няма план за спасяване на работните места и всички отиват на трудовата борса.
Директорът на Air France-KLM каза, че авиокомпанията „има интерес към определени активи“, но че „правните и социални условия са по-скоро сложни“.
Air France не би желала да поеме служители на Aigle Azur с техните договори и стаж, защото би си създала вътрешно напрежение, пише Le parisien. Старшите пилоти на Aigle Azur биха изпреварили по стаж пилотите на Air France, което определя и възнаграждението. И отказа помощ, въпреки че повечето пилоти на Aigle Azur искаха точно това, без претенции за стажа и заплатите си.
„Искаме много да вземем хората, но при условия, които ще ни позволят да успеем“, каза генералният директор на Dubreuil Aero /компанията-майка на Air Caraibes и French Bee/, Марк Роше пред Franceinfo.
След поредния фалит всички гледат към XL Airways, за която съдът очаква до събота оферти, за да не закрие още 570 работни места.
Aigle Azur е основана през 1946г, първата гражданска авиокомпания на Франция след войната.