Националният превозвач на Казахстан получи първия A321LR от поръчаните 18 самолета /осем A320, четири A321, три A320neo и три A321neo.
Самолетът с двигатели Pratt & Whitney, доставен от Airbus в Хамбург е в конфигурация 166 седалки в две класи – 16 бизнес и 150 икономична.
Air Astana ще продължи да развива с обновения си флот полети до европейски дестинации и Азия.
A321LR е версията за дълги полети на бестселър модела от семейството на А320neo. Може да лети до 4000 мили /7400 км/.
Доставката бе направена през Air Lease.
Air Astana е на път да стане един от най-големите оператори на семейството на А320 в региона. Авиокомпанията в момента лети общо 35 самолета: три A321neo, четири A321ceo, осем A320ceo и три A320neo, както и с Boeing 767-300ER и Boeing 757-200 и с Embraer 190 и Embraer E190-E2.
Air Astana е една от 13-те авиокомпании, предлагащи lie-flat седалки в бизнес класа, докато преди 15 месеца тези превозвачи бяха само осем.
Новите пет авиокомпании са Philippine Airlines (PAL), панамската Copa, Saudia, френската La Compagnie и TAP Air Portugal. С новата доставка на A321neoLR, казахстанската Air Astana също влиза в клуба.
Новият самолет ще лети от октомври.
В началото на 2020г lie-flat седалки в бизнес класа ще предложи и Gulf Air от Бахрейн.
Семейството на A320neo са най-продаваните монофюзелажни самолети в света с над 6500 поръчки, направени на Airbus от над 100 клиенти.
През декември 2018 Air Astana получи първия си E190E2 с ливрея на снежен леопард.
На 1 август превозвачът от Казахстан обяви спад на приходите до 373 милиона долара за полугодието, заради спирането на полетите до Индия и спада на трафика от Турция и Украйна. В същото време се увеличава с 20% вътрешният трафик, благодарение на стартиралата на 1 май 2019 лоукост авиокомпания FlyArystan, с която разширява клиентската си база.
FlyArystan планира полети от Алмати-Нур Султан до Москва, каза директорът на Air Astana Питър Фостър.
Снимка: Airbus.