Решението на британския производител на самолетни двигатели е свързано с инцидент от август, когато Boeing 787 на Norwegian регистрира авария по време на полет до Рим.
Rolls-Royce обяви, че ще забави доставките до едноцифрено число до края на годината за и самолетите ще останат приземени. Производителят очаква да увеличи капацитета до двуцифрен едва през второто тримесечие на 2020г.
Rolls-Royce е под натиск и заради появили се проблеми с новия модел, Trent 1000 TEN. Заради подмяната на Trent 1000 операторите на Boeing 787 Dreamliner търпят сериозни смущения в графика. По-рано тази година Rolls-Royce се оттегли от участие в планирания среден модел самолет на Boeing.
Директорът на Rolls-Royce Уорън Ийст каза, че тази година броят на засегнатите самолети на земята е намалял от между 40-50 на около 30-40 през първото тримесечие. Компанията се извини за допълнителните смущения, които ще предизвика с новото забавяне и каза, че работи с авиокомпаниите, за да намали последиците за операциите им, съобщи FT.
Японската авиокомпания ANA избра Mitsubishi да направи ремонта на Trent 1000 /retrofit IPC/. Mitsubishi върна първите двигатели от модела на ANA на 11 септември.
Снимки: Rolls-Royce