Делхи и Москва се договориха да обсъдят създаването на съвместно дружество в Индия за разработка и производство на самолети за гражданската авиация, съобщи Кремъл.
Президентът Путин и премиерът на Индия Моди разговаряха във Владивосток по време на Източния икономически форум на 4-6 септември. Индия подписа доставки на руско оръжие и военна техника за 14,5 милиарда щатски долара, съобщи РИА.
След като загуби пазарите си за бойна авиация в Източна Европа, Москва търси нови партньори на изток. Освен това Русия иска да намали свръхзависимостта си от Китай привлече и други инвеститори от Азия, съобщи Times of India..
На авиосалона Макс в Жуковски край Москва индийски пилоти изпитаха МиГ-35. Индийската делегация разгледа и експортната версия на Су-57. Инцидентът с загубата на парче от обшивката на МиГ-35 не разстрои индийците, които съобщиха, че не се отказват от евентуална покупка. По-късно Economic Times съобщи, че Индия планира да купи 21 МиГ-29 и 12 Су-30МКИ.
На авиосалона Макс директорът на Руската самолетостроителна корпорация Иля Тарасенко съобщи за подписан меморандум за сервизно обслужване на МиГ в Индия. Договорът за съвместно производство на Ка-226 е от 2015, но бе отлаган няколко пъти.
Русия представи на летището в Жуковски регионалния МС-21, основният проект за гражданската авиация на корпорация Иркут, която прави изтребителите Су-30СМ и Су-30МК и учебно-бойните Як-152.
С композитно крило, двигатели PW1400G на Pratt&Whitney и система fly-by-wire, МС-21-200 може да превозва между 132 и 165 пътници и МС-21-300 от 163 до 211 пътници. Серийното производство на потенциалния конкурент на Boeing 737 и Airbus A320 все още не е започнало. В същия сегмент е и Embraer ERJt.
През 2011 руската Сухой и италианската Leonardo пуснаха регионалния Сухой Суперджет 100 /SSJ100/ с двигатели SaM146, произведени от PowerJet, съвместно дружество между френската Snecma /Safran/ и руската Сатурн.
Индия много иска да има свой граждански самолет. Наскоро сертифицира военния лек транспортен HAL Dornier -228.
Снимка: МС-21, Иркут