Virgin Atlantic потвърди, че ще приземи останалия си флот от 5 самолета А340, докато Air France заяви намеренията си да пенсионира своя флот от десет А380 до 2022г, съобщи OAG.
Големи авиокомпании преди масово рекламираха самолетите си 4 двигатели като по-добри от тези с два. Но след това започна постепенното отстраняване на А340 главно заради ниската му скорост, която може да добави до час повече при презокеански полет.
2005-2011г бе периодът на най-силно използване на А340.
През 2008 общо 43 авиокомпании летяха с него по света.
Lufthansa бе и остава най-големия оператор с 31200 полета в пиковата година 2010, преди този брой да спадне до 14500 през 2019г.
Тази година около 40 авиокомпании ще летят с А340 и в таблицата долу са първите пет от тях.
Общо десетте превозвачи ще оперират над 80% от планираните полети, но само Lufthansa ще изпълни почти една четвърт от всички.
А380 изгуби националния си превозвач
Въпреки, че А380 се сглобява в Тулуза, Air France има само 10 самолета във флота си. С тях лети до Хонконг, Сао Паоло, Сингапур и дестинации в САЩ.
В края на юли Air France-KLM съобщи, че след 2г спира да лети с А380.
В момента френският превозвач има 7 такива самолета – два са на лизинг и пет са собственост на друга авиокомпания.
На 30 юли френско-холандската група обяви твърда поръчка за 60 самолета А220-300 и 30 права за придобиване, с което ще подмени своите А318 и А319. Втората част на съобщението е, че пенсионира десетте си А380 до 2022г и проучва замяната им с „ново поколение самолети”.
Присъдата на Air France: „А380 гълта 20-25% повече гориво на седалка от новото поколение самолети за дълги полети и следователно повече СО2 емисии.
Air France-KLM поръча А350 и Boeing 787.
Air France последва решенията на няколко други авиокомпании, които пенсионираха А380: Qatar, Qantas, Emirates.
Airbus прекрати програмата на А380 през 2019.