Холандската национална авиокомпания KLM се оплака официално от контрола на качеството в новата фабрика на Boeing в Чарлстън, Южна Каролина, където се произвеждат някои от Дриймлайнърите 787.
Според KLM контрола на качеството на тази производствена линия е далеч под нивото на приемливия стандарт и превозвачът е сериозно разтревожен за следващите си доставки, съобщава холандския уебсайт Luchtvaartnieuws.nl. Поредните проблеми за авиокомпанията са пристигнали заедно с поредният им 787-10 през юни.
Някои от примерите за лошо качество, изтъкнати от KLM са: недобре закрепени седалки, липсващи или некоректно инсталирани разделители, незатегнати и незаконтрени гайки, лошо присъединен държач на горивна помпа и редица липсващи части. KLM официално обвинява Боинг за лош качествен контрол, закъснели доставки и неадекватна работна ръка в тази фабрика.
Авиокомпанията планираше да получи първият си 787-10 точно 100 дни преди своята 100-годишнина, но доставката беше отложена.
Негативните мнения не се ограничават само до Холандия. Други превозвачи, получаващи самолетите си от Чарлстън, сред които Etihad, China Southern също се оплакват от лошо качество.
Разбира се, има и позитивни мнения, но основно от американски авиокомпании, като United, които казват, че са изключително доволни от отличното качество на Боинг и обслужването.
Това не е първи случай на официални оплаквания от качеството на работата в Чарлстън. Преди месеци Ню Йорк Таймс цитира анонимни служители в комплекса, които разказват за лошите практики там. Дори американските военновъздушни сили се оплакаха от качеството на доставките от Боинг, след като получиха някои от цистерните си 767 с липсващи части и забравени инструменти.
Това обяснява например, защо авиокомпании, като Qatar Airways приема самолети само от завода на Боинг в Рентън.
KLM обаче, все пак се изказват и позитивно за Боинг, като казват, че са изключително доволни от представянето на самолетите от семейството 787. Това е причина авиокомпанията да пренасочи поръчките си за европейския А350 към още 787 от Боинг.