Без облегалки в самолет на EasyJet

82 прочитания

За куриозен и потенциално опасен прецедент на борда на пътнически самолет на EasyJet съобщи пътник на британската авиокомпания в Туитър. Реакциите на туита, включително от представители на медиите се разпростират от сарказъм до откровен гняв, като едно е сигурно – превозвачът няма да се размине без сериозни последици и санкции от страна на регулаторните органи.

В туитът си Матю Харис пише:

#easyjet пребори дори @Ryanair за седалки без облегалки. @IATA @EASA това е полет 2021 от Лутън за Женева. Как се допуска това. @GeneveAirport @easyjet_press @easyjet

Снимката в оригиналния туит също е повече от красноречива:

AwesomeScreenshot-twitter-mattiasharris-status-1158638099121037315-2019-08-06_11_02

Пътникът Матю продължава с твърдението, че снимката е автентична и е направена от неговата приятелка. Дамата на снимката в последствие и непосредствено преди рулирането на самолета е била преместена на едно от малкото останали свободни места. Той обаче се пита, какво ли би се случило, ако в самолета нямаше повече свободни места. В стотиците коментари към туита се задава и друг адекватен въпрос – какво се случва с пътниците на седалките отзад, пред които се разкриват потенциално опасните стърчащи опори на липсващите облегалки отпред. В случай на аварийна ситуация и принудително кацане, това би създало сериозен риск от нараняване на пътниците на тези седалки, особено в познатата аварийна позиция на свито върху бедрата тяло и наведена напред глава.

И ако всичко това не е достатъчно, то реакцията на авиокомпанията на въпросния туит съвсем не е особено адекватна. В отговор представител на EasyJet пише от името на туитър-акаунта на превозвача:

Здравейте Матю, благодарим ви че ни обърнахте внимание за това, преди да разследваме случая, мога ли да ви помоля да изтриете снимката и след това да ни изпратите ЛС с повече информация, за да ви съдействаме. Рос

Следва незабавен и категоричен отговор от страна на пътника Матю:

Абсолютно не. Това е реална снимка и самолетът в момента се снижава към Женева.

Ето и оригиналния диалог:

AwesomeScreenshot-twitter-mattiasharris-status-1158638099121037315-2019-08-06_11_12

Следват стотици коментари с откровенно гневни туитове, подигравки и сарказъм към авиокомпанията, предложения от журналисти за отразяване на „новината“ и дори предложение за юридическо представителство, в случай, че някой от засегнатите пътници пожелае да предприеме съдебни действия срещу превозвача. И за да не бъде определен, като фалшив, към туита следват и поне още три подобни съобщения от потребители, които твърдят че също са пътували с въпросния самолет не само в същия ден, но и в предишни дни.

По силата на европейското законодателство и международните конвенции и договори за авиация, пътнически самолет в подобно състояние не би трябвало да изпълнява редовни полети до отстраняване на проблема. EasyJet премести седалището си в Австрия, след като Великобритания не насочи към твърд Брекзит и попада под пълната юрисдикция на EASA по този казус.

Предстои да разберем какви мерки ще предприеме европейският регулатор по случая.

Целия оригинален туит-тред можете да проследите отдолу:

 

Свързани теми

Предишна публикация
KLM се оплаква от качеството на Boeing
Следваща публикация
Как Singapore Airlines се справя със закъсненията
82 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню