Boeing съобщи, че работи по допълнителни промени в софтуера и фърмуера за контрол на полета на самолетите 737 MAX, което ще забави процедурите по ресертифициране на типа.
Производителя се е захванал с допълнителните промени, след като бяха открити допълнителни проблеми в софтуерната арфитектура на системата за контрол на полета на 737 MAX през юни, по време на тестове на симулатор под контрола на американската Федерална авиационна администрация /FAA/. От агенцията съобщиха, че новооткрития проблем трябва да бъде отстранен преди самолетът да премине нов процес на сертификация.
По време на специфичен сценарий, грешка в програмирането на един от микропроцесорите предизвиква системата за контрол на полета да изпраща непоискани сигнали за преместване на елеватора, хоризонталния стабилизатор в опашната част на самолета. Според представител на Боинг, цитиран от Сиатъл Таймс, на пилотите и било необходимо твърде много време за разпознаване и отстраняване на проблема.
В новия ъпдейт на системата ще се използват и двата компютъра за контрол на полета за подаване и сверяване на данните, преди те да бъдат използвани за подаване на команди към механизираните системи за управление. Въпреки че на борда на 737 има два компютъра, както в MAX, така и в предишните модели, само единият от тях се използва при всеки отделен полет за подаване на командите. Системата превключва на другия компютър при всеки следващ полет. Нови промени могат да засегнат и предишните поколения на модела – NG и Classic, ако бъде преценено, че това ще повиши безопасността на системата.
Боинг продължава работа и по ъпдейтването на системата за подобряване на маневрените характеристики /MCAS/, която стана причина за двете трагични катастрофи, които доведоха до приземяването на целия MAX флот. Производителя все още не може да се ангажира с конкретен срок, в който ще представи ъпдейтите за проверка и одобрение от регулаторните агенции, включително FAA и EASA.