Европейските авиокомпании се изправят отново пред предизвикателства насред сезона на отпуските и активното пътуване.
Наред с евентуалните стачки, превозвачите трябва да решават и как да се справят с недостига на ръководители на полети.
Пилотите на Ryanair и Lufthansa преценяват шансовете да окажат повече натиск като ефективно спрат работа. Стачките на служителите в кокпита носят особено тежки последици за работодателите им, защото водят до анулиране на полети.
Ryanair
Британските пилоти на Ryanair ще гласуват дали да стачкуват на 24 юли. Те протестират за заплати и условия на труд.
Колегите им от Ирландия се събират на 23 юли, за да решат дали да приемат офертата на авиокомпанията.
Туристите в Европа много добре помнят миналото лято, когато лоукост авиокомпанията отмени стотици полети, а 55000 души промениха насила плановете си за пътуване.
Lufthansa
Кабинните екипажи на германския превозвач също започнаха да мислят за ефективни протести. Синдикатът UFO, който представлява около 30000 души кабинен състав твърди, че Eurowings не спазва колективния трудов договор. Дъщерната компания на Lufthansa отвърли обвинението и каза, че такъв договор няма. Всъщност синдикатът излезе от договора през март, но Lufthansa не приема това действие, съобщи DW.
UFO не е правил съобщения за стачка.
British Airways може да обяви стачка за пръв път от 40г
Пилотите на британския превозвач гласуваха в понеделник 22 юли да започнат протест заради спор за заплащането, съобщи британската пилотска асоциация. Във вторник авиокомпанията ще поиска съдът да й позволи да спре евентуален протест, който застрашава оживения летен сезон.
Ако бъде обявена, стачката ще е първата на пилотите на BA от 70-те години на 20в.
Исканията на пилотите се отнасят до заплатите и програмата за бонуси, свързана с резултатите. Екипажите се съгласиха да си намалят възнаграждението, за да помогнат на авиокомпанията по време на финансовата криза през 2008.
Снимка: Wikimedia, Creative Commons.