Европейската агенция за авиационна безопасност /EASA/ изпрати официално предупреждение към операторите на новия A321neo за потенциално опасна аномалия, свързана с „екстремен ъгъл на наклона.“
Производителят е разпратил временнен ъпдейт на ръководствата за експлоатация на новите машини и софтуера, които трябва да преотвратят влизането в „пределно голям ъгъл на наклона“. Интересното в случая е, че системата MCAS, която предизвика две катастрофи и приземяването на целия световен флот на Боинг 737 МАХ също имаше за цел да предотвратява пределно големи ъгли на атака и ъгли на наклона на самолета. EASA обяви, че решението е било взето след подробен анализ на работата на компютрите на борда на A321neo, които контролират елеватора и елероните.
Според агенцията, аномалията може да доведе до намален контрол над самолета и предупреждава операторите на модела да ъпдейтнат ръководствата за експлоатация на самолета и обучат екипажите. EASA добавя, че става въпрос за временна мярка и не се налага взимането на допълнителни и перманентни мерки от страна на операторите.