Най-голямата лоукост авиокомпания в Европа може да ограничи или дори затвори бази и да пусне пилоти в неплатен отпуск заради забавяне в доставките на нови самолети, съобщава пресата в Ирландия.
Ryanair предвижда получи само 30% от самолетите до май 2020 спрямо 58 преди това.
„Без доставките, ще трябва да намалим дейността си в някои бази и да затворим бази за лято 2020, но и за зима 2019, съобщи лоукост авиокомпанията, цитиран от AФП.
Ryanair обяви на 16 юли намаление на полетите за лятната програма 2020 заради очаквано удължаване на срока на приземяване на МАХ.
Майкъл О’Лийри каза още, че Ryanair не планира да третира по различен начин Boeing 737 MAX след изтекла снимка, на която името на самолета е сменено.
300 пилота в повече
Питър Белю, главният оперативен директор на Ryanair се очаква да подаде оставка в края на годината, съобщи Irish Times.
Белю каза на пилотите на Ryanair на 11 юли, че европейските авиокомпании са изправени пред „големи проблеми” като спад в цените, повишение на петрола и несигурност в областта на търговията.
Главният оперативен директор каза, че Ryanair в момента има 300 пилоти повече и че точните данни за съкращенията ще зависят от графика на подновяване на полетите на Boeing 737 МАХ. Възможно е съкращенията да продължат и през лятото на 2020.
Първоначално Ryanair планираше да получи първите си 25 737-8-200 до края на 2019 и още 25 през първото тримесечие на 2020.
Авиокомпанията поръча 135 МАХ 8-200.
Според ch-aviation сегашният флот на Ryanair включва 407 Boeing 737-800 и един 737-700. Malta Air оперира с още 11 самолета 737-800, Ryanair Sun – 24 и Ryanair UK – с 1.
Ryanair пуска нов седмичен полет за ски сезона от януари до март 2020 до София от Ийст Мидландс, обяви авиокомпанията на 3 юли.
Почти една четвърт от летищата в ЕС, обслужвани от Ryanair губят пари, показва доклад на лобистка група.
Групата иска ЕС да забрани държавната помощ за губещите летища, защото според нея така се субсидират високи нива на въглеродни емисии и от това се възползват авиокомпании като Ryanair.
Според лобистката група от 214 летища в ЕС, обслужвани от Ryanair най-малко 35 или 16% вероятно са получили държавна субсидия, а още 17 или 8% вероятно губят пари, защото пътниците им са малко.
Докладът на Transport & Environment посочва летищата Кери и Нок в Ирландия и Дери в Северна Ирландия сред тези, които получават държавна субсидия.
През юни ирландският министър на транспорта Шейн Рос обяви, че правителството ще отпусне 5,7 милиона евро на летище Нок и 2,2 милиона евро на летище Кери тази година за сигурност и безопасност.
Лобито смята за губещи летища всички, които имат под 500000 пътници годишно и съответно ги причислява към тези, които получават субсидии, за да работят.
Ryanair заяви, че има най-ниски емисии парникови газове от европейските авиокомпании.
За юни емисиите й са били 66 грама на пътник на километър, половината от стойностите на другите превозвачи. Ryanair е първата авиокомпания в ЕС, която през това лято започна да обявава месечните си стойности на въглеродни емисии.
Най-енергийно ефективният самолет на Boeing, МАХ, който в момента е приземен, има въглеродни емисии на пътник на километър, сравними с тези на лека кола.
Базираната в Брюксел НПО Transport & Environment има 3 милиона евро годишен бюджет, от които 500000 евро от ЕК. 2 милиона евро от субсидията си получава от частни грантове и фондации по данни на европейския регистър за прозрачност.