Airbus ще поиска авиокомпаниите, които експлоатират 25 от по-старите А380 да проверят крилата за възможни пукнатини, проблем, който и преди се е появявал в на-големия самолет от европейското семейство.
EASA съобщи на 5 юли за проблема и сега разработва директива за летателна годност, свързана с него.
Преди 7 години подобен проблем Airbus плати милиони евро за ремонт и обслужване на най-големия си самолет, за който през февруари 2019 обяви, че спира от производство.
Airbus и EASA разработват заедно програмата за проверка на задните външни лонжерони /wing outer rear spars, ORS/.
Засегнатите оператори трябва да направят „специални детайлни проверки по график според възрастта на самолета. Ще има и последващи чекове на всеки 36 месеца.
Проверките трябва да започнат от 19 юли и засягат: Airbus A380-841, A380-842 and A380-861, производствени номера (MSN) 0006 до 0017 включително, MSN 0019 до 0023 включително, MSN 0025 до 0027 включително и MSN 0029, 0033, 0034, 0038 и 0040.
Снимка: 9V-SKG на Singapore Airlines, автор: lkarasawa, Creative Commons.
Снимката е на един от самолетите, които трябва да бъде проверен.