Боинг записа края на една епоха с доставката на последния от серията 737NG. Последният самолет от Next Generation 737 беше доставен на сингапурският лизингодател BOC Aviation. Машината е от най-популярния модел 737-800 и ще бъде доставена на японската авиокомпания Skymark Airlines.
NG, или „следващото поколение“ от най-продавания самолет за всички времена, всъщност реферира към третото поколение 737-ци. Бониг стартира програмата NG през 1993 година, за да се състезава с А320 на Еърбъс, който стартира производство през 1988.
Първият вариант от новото поколение е 737-700, който полита на 9 февруари 1997 и стартира полети със Southwest Airlines през декември същата година, след деветмесечна сертификационна кампания.
След -700 Боинг разработва и вариантите -600, -800 и -900, включително и тези с разширен обсег на действие -800ER и -900ER. За 22 години на производство са доставени общо 7 031 самолета от серията, от които над 5000 са от най-продавания модел -800.
На базата на този модел за разработени и семейството корпоративни джетове BBJ 1, 2 и 3, както и военните варианти AEW&C и Poseidon P-8.
В сравнение с предишните версии, известни като 737 Класик, при NG площта на крилото е увеличена с 25%, което позволява и увеличаване на обема на полезното гориво с над 30%.
През 2011 Боинг обяви началото на програмата 737МАХ, която трябва да замени изцяло NG поколението. По самолета има множество промени, включително подобрена аеродинамика, нови уинглети, известни като Split Scimitar, и най-вече чисто нови двигатели и електронни системи за управление, които сега доведоха до две катастрофи и приземяването на целия световен флот от новия модел за неопределено време.
737МАХ натрупа над 5000 поръчки и се превърна в най-бързо продавания модел на компанията за всички времена.