IATA препоръча на Гърция да разшири терминалите си на летищата и капацитета на пистите, за да увеличи потенциала на въздушния си транспорт, който носи около 20, 3 милиарда щатски долара или 10,2% от БВП на страната.
Гърция е осмия по големина авиационен пазар в Европа.
25,5 милиона пътници и 73000 тона товари са минали през летищата й през 2017 и 22,15 милиона пътници за януари-юни 2018 по данни на ГВА на Гърция.
IATA смята, че Гърция трябва да вземе мерки за разширяване на капацитета, за да отговори на растящото търсене.
IATA прави 3 препоръки към Гърция:
- Да модернизира авиоиндустрията си;
- Да държи таксите под контрол; и
- Да разшири терминалите и пистите.
Асоциацията прогнозира в следващите 20 години увеличение с 33,1% на изходящите пътници и ако Гърция вземе нужните мерки може да увеличи ръста до 35%.
Гърция има 15 международни летища и 24 национални. Към тях се прибавят и 4 общински летища. Пътническият трафик обаче е двойно по-голям през юли-септември от средния през останалата част от годината за Атина и в пъти по-голям за по-малките летища.
Докладът на IATA за Гърция показва 106% ръст на свързаността на Гърция с Европа по въздух между 2013 и 2018.
По време на управлението си /от януари 2015г/ правителството на премиера Алексис Ципрас задейства закъснялата приватизация на летищата. Инвестициите в старото летище в Атина, Хеленикон, построено през 1938 и ползвано за Олимпиадата, е основен приоритет.
През 2016 Fraport Гърция пое управлението на 14 регионални летища, заедно с островните за 40 години. Още 23 летища трябва да бъдат приватизирани.
Снимка: Авиофорум.