Lockheed Martin преживя интересно шоу на авиосалона в Париж, благодарение на увеличението на военните разходи в Европа и засиления интерес към продуктите му, сред които са F-16 и F-35, C-130J и PAC-3.
„Преди 4 години имахме малко работа в Европа”, каза изпълнителният вицепрезидент на Lockheed Martin Рик Едуардс, цитиран от Flight Global. „Сега Европа е най-бързо растящия ни пазар и страни, в които не сме мислили, че ще имаме работа като Полша, Словакия и България са ключови пазари, където стават много неща”. „Регионът се променя и там има заплахи, затова Централна и Източна Европа вдигат до 2% разходите за въоръжение”, каза Едуардс. „Растем навсякъде, но там растат наистина най-бързо”.
Наскоро Словакия обяви поръчка за 14 самолета F-16 Block 70, а Полша смята да купи 32 F-35A. Lockheed Martin очаква да приключи сделката с Варшава до 1 септември, когато се планира посещение в Полша на президента на САЩ Доналд Тръмп, каза Едуардс. Полша иска самолетите от пето поколение да пристигнат още през 2022, но Едуардс смята, че заради обучението на пилотите и поддръжката, както и заради инфраструктурата „ще им е нужно много повече”.
Едуардс каза, че въпреки дипломатическия спор между Вашингтон и Анкара, който спира доставките на F-35 за Турция „работата с доставчиците не е спряла”. Lockheed Martin има „многобройни турски подизпълнители, които произвеждат и доставят части.” „Имаме изключителни отношения с турската индустрия, висококачествена работа”, каза Едуардс.
Lockheed Martin регистрира интерес в Европа и към C-130J. Производителят показа на Бурже гражданската версия LM-100J. „Френски и германски клиенти са много доволни от възможностите, които им даваме – успяхме бързо да отговорим на изискванията им”, каза Едуардс. Ако Германия и Франция решат, че имат нужда да засилят капацитета, ние ще бъдем щастливи да ги подкрепим”.
Снимка: Lockheed Martin, Flickr