Влошаващите се търговски отношения между САЩ и Китай и ръстът на разходите оказват натиск на приходите на авиокомпаниите и Международната асоциация за въздушен транспорт намали очакванията си за печалбата в индустрията с над една пета.
Нетната печалба за 2019 вероятно ще се понижи до 28 милиарда щатски долара в сравнение с 35,5 милиарда щатски долара, прогнозирани през декември, съобщи IATA.
Това е около 7% по-малко в сравнение с 2018.
Търговската война се очаква да се отрази на карго превозите и дори пътническия трафик.
В IATA влизат 290 авиокомпании, които реализират над 80% от глобалния трафик.
„Печалбите са свити от нарастващите разходи във всички сегменти – включително труд, гориво и инфраструктура”, каза Александър Де Жуниак, главен изпълнителен директор на IATA на годишното събрание на асоциацията в Сеул, Южна Корея.
МАХ
Авиокомпаниите призоваха регулаторите да се обединят за връщането на Boeing 737 MAX.
„Доверието в сертификационната система бе накърнено, сред регулаторите, между регулаторите и индустрията и сред пътниците”, каза Жуниак в Сеул.
„Докато Boeing и FAA са в центъра на вниманието, по-тясното сътрудничество на производителите и американската властите в гражданската авиация по света е от основно значение. Разрив между регулаторите не е в интерес на никого”.
Read the full State of the Industry speech from #IATAAGM here: https://t.co/3Xc79NiI2l pic.twitter.com/8T9w6WltgD
— IATA (@IATA) June 2, 2019
Още от събранието на IATA
Карстен Шпор, директор на Lufthansa ще оглави Управителния съвет на IATA с едногодишен мандат от края на 2019.
Младите пътници на борда искат да останат свързани, докато летят и по-здравословна храна.
Трендовете, променящи авиацията: големите масиви данни, автономните превози, свръхзвукови полети и персонализацията.
Полетите днес имат 50% по-малко СО2 емисии, отколкото през 1990.
Въздушният транспорт носи огромни икономически ползи и все още пренася една трета от глобалната търговия.
IATA призова летищата да спазват Глобалните насоки за слотовете /WSG/ като ги разпределят прозрачно, според търсенето на пътниците, за подобряване на глобалната свързаност и реализиране на пълния си капацитет.
Необходимо е проследяване на багажите за намаляване на изгубени куфари.
Въвеждането на One ID – от резервацията, през чекирането и проверките.
Намаляване на въглеродните емисии наполовина спрямо нивата от 2005 за постигане на целта за 2050.
20% от членовете на IATA се определят като лоукост или хибридни авиокомпании.