Както повечето от нас очакваха, Боинг най-после изплю камъчето и обяви, че ще преименува операциите си в Бразилия и бранда Ембраер. Американският производител възнамерява да прекръсти бразилското дружество Embraer Commercial Aircraft, което придоби окончателно в началото на 2019 на
Boeing Brazil – Commerical
Споразумението на Боинг е за придобиване на 80% от подразделението за гражданска авиация на бразилския производител за $4.2 милиарда. Намеренията на американците са да се изправят срещу основния си конкурент Airbus в сегмента на 100-150 местните регионални самолети, след като европейския консорциум придоби гражданското подразделение на канадската Bombardier и техните CSeries, които вече се казват А220. Airbus придоби 50.01% от програмата през юли 2018 и също побърза да ребрандира самолетите веднага след финализиране на сделката.
За момента не е ясно, дали и Боинг ще ребрандира малките и средни самолети на Ембраер, но в АвиоФорум сме сигурни, че и това ще се случи – ако не с досегашните модели, то със сигурност с бъдещите E-джетове.
Поредното преименуване отбелязва краят на една епоха – Boeing и Airbus затвърдиха позициите си на този пазар за над $150 милиарда, като погълнаха операциите на по-малките играчи. А с това конкуренцията в дуополията се изостри, но на глобалния пазар реално стана по-скучно и тъжно.
Ембраер е основана през 1969 година, като държавна компания, а през годините се превърна в една от международните икони за Бразилия по света. През 1994 компанията е приватизирана.
Името Ембраер сега ще остане единствено върху бизнес-джетовете и продукцията за отбранителната индустрия, въпреки че в последната Боинг също инвестира усилия и пари и се включи активно в програмата за малък военнотранспортен реактивен самолет Embraer KC-390, чиято съдба остава неясна засега.
снимки: Embraer