Новото Летище Истанбул може и да не работи все още на пълен капацитет, но неговият основен обитател Turkish Airlines, която наскоро приключи „голямото преместване“ продължава със сериозните инвестиции в новия си дом. Авиокомпанията отваря пет нови бизнес салона на новото летище, които ще обслужват пътници бизнес клас, а също и притежатели на карти за лоялност Miles & Smiles Elite Plus & Elite, Star Alliance Gold и Corporate Club. Към момента са открити три от новите лаунджове – Turkish Airlines Business Lounge, Miles & Smiles Lounge и Domestic Lounge. През лятото на 2019 г. се планира да бъдат отворени още Exclusive Lounge и Arrival Lounge.
Новите салони ще обслужват и бизнес пътници на партньорските авиокомпании в Star Alliance и други превозвачи, с които предстои да бъдат подписани договори. Възможен е и свободен достъп срещу съответното заплащане, като схемата на таксуване ще е най-вероятно почасова, а не за еднократно влизане.
Turkish Airlines Business Lounge се простира на площ над 60 000 кв.фута, има 765 места за посетители и 13 частни апартамента с душ. Съвместно с музея за модерно изкуство Istanbul Modern авиокомпанията проектира и музей с площ 130 кв. фута.
Turkish Airlines Miles & Smiles Lounge заема същата площ и предлага идентичен брой места, както и 11 частни апартамента с душ и място, където гостите могат да си починат на удобни дивани, да се насладят на вкусна интернационална и местна кухня и да се възползват от услугите на масажист. За забавление са осигурени конзоли за видео игри, голф симулатори и голяма детска площадка, като се планира още технологичен център с 3D очила за виртуална реалност. Двата салона разполагат и със зали за провеждане на срещи, библиотека и молитвена зала.
Концепцията е много сходна с тази на традиционния бизнес салон на авиокомпанията на старото летище Ататюрк, за който можете да гледате подробен видеоматериал тук…
Достъпът за Turkish Airlines Domestic Lounge е през специален вход, който се намира извън терминала, така че пътниците да могат да преминат регистрация и да стигнат директно до самолета чрез автобуси. Удобствата в салона включват дивани и кресла, турски ястия, голяма детска площадка, видео стена с множество телевизионни екрани и молитвена стая.
Цялостната концепция за интериора на салоните Business Class and Miles & Smiles е отражение на темата за Егейско море и включва дизайн, носещ полъха нa регионa. Стената с ивиците (The Ribbon wall) е най-специалният акцент в салоните на Turkish Airlines. Тя е вдъхновена от вълните и представлява масивни дървени плоскости с неправилна форма, които преминават през всички салони. Вълнообразната им форма, простираща се във всяка зала, напомня за движението на водата.
Пътниците на Turkish Airlines получават достъп до салоните, представяйки техните билети за бизнес класа или членските си карти Miles & Smiles Elite Plus & Elite, Star Alliance Gold и Corporate Club. Преговаря се за достъп до салоните на притежателите на карти за лоялност с лаундж достъп и от програмата Miles & More на Lufthansa и други авиокомпании от Star Alliance, както и за притежателите на карти Priority Pass и премиум нивата на American Express.
снимки: Turkish Airlines