Bombardier обяви, че създава единно авиопроизводство, обединявайки подразделенията за бизнес джетове и регионални самолети.
Канадският производител съобщи още, че ще продава активи – заводите си в Белфаст и Мароко.
Съобщението бе направено преди Общото събрание на акционерите на Bombardier, което трябва да разгледа как върви преструктурирането на компанията.
Bombardier има 3600 работници в различни обекти в Северна Ирландия. Компанията обяви, че ще работи заедно със синдикатите и работниците по евентуален преходен период преди закриването на производствата там.
В съобщението си Bombardier обяви „стратегическата промяна на Bombardier Aviation, консолидация на всички аерокосмически дейности в един интегриран бизнес”.
Белфаст
Не е ясно кой ще купи завода в Белфаст, съобщава ББС. Операциите там може би ще са привлекателни за някоя от най-големите глобални компании.
В Белфаст произвеждаха части и за Airbus.
Първият завод там е отворен през 1936 и от 1989 е собственост на Bombardier. Днес той е един от най-големите работодатели в Северна Ирландия.
Мексико
Ален Белмер, президент и директор на Bombardier каза още: „С ясната визия за бъдещето на Bombardier Aviation, ще съкратим авиокосмическото производство от капацитета си в стратегическите ни обекти в Монреал, Мексико и производството на самолетни крила Global 7500, наскоро придобито в Тексас”, съобщи Le Journal De Montreal.
Мароко
Мароко лесно може да намери кой да замени Bombardier като работодател в страната. Авиокосмическата екосистема в кралството в Северна Африка продължава да расте, привличайки нови оператори и технологии.
От 2000 година в Мароко работят ключови производители в авиокосмическата индустрия като Safran, Zodiac, Daher. През 2014 в страната стъпиха Bombardier, Eaton, Stelia Aerospace, Alcoa, Latecoere.
Миналото лято Airbus ритуално уби марката Bombardier CSeries, като реши да преименува самолетите от семейството на А220.