Oman Aviation Group търси около 6 милиарда щатски долара за строеж на нови летища и разширяване на губещата национална авиокомпания.
Държавният холдинг планира да продаде активи или да вземе кредит за финансиране на проектите, каза Ал Хинай, главен изпълнителен директор на компанията.
Най-големият производител на петрол от арабските страни извън ОПЕК, Оман пострада от спада в цената на горивата, което накара правителството да потърси друг източник на приходи.
Инвестицията в авиационния сектор ще помогне на развитието на туризма, основен двигател на икономиката на Оман.
Oman Air получава държавна субсидия за финансиране на губещите международни маршрути.
Бойкотът на Катар не позволи на националната авиокомпания на Оман да увеличи миналата година пътниците си с 5%.
Oman Aviation Group бе създадена през февруари 2018 и включва авиокомпанията Oman Air, летищният оператор Oman Airports и Oman Aviation Services.
По данни на компанията от 2017 Oman Airports е обслужила 14 милиона пътници на трите летища в страната, включително Мускат, летище с басейн.
Новият терминал за 1,8 милиарда щатски долара в Мускат отвори миналата година трябва да обслужва по 40 милиона пътници до 2030.
Oman Air лети с 20 Boeing 737 MAX и е поръчал четири 787-8 според сайта на Boeing, които предстои да плати.
Swimming (with a quick sauna session & spa treatment) before the flight — @ Muscat Airport, Oman pic.twitter.com/MvrxOIaEBV
— Alex Macheras (@AlexInAir) April 23, 2019
Оман е по-бедна страна в сравнение със съседите си на Арабския полуостров и разчита на авиацията, за да направи планираните промени в страната.
Снимка: Oman Airports.