Федералната авиационна администрация на САЩ нареди приземяването на всички самолети от серията Cirrus Vison Jet със спешна директива относно летателната годност на малките машини за частна употреба. Директивата касае наредено по-рано сервизно обслужване на сензорите за ъгъл на атака на най-малкия реактивен бизнес самолет.
Решението на FAA следва три последователни инцидента със самолети от серията SF50 и тяхната система за ранно предупреждение и излизане от срив (SWPS) или електронната система за стабилност и защита (ESP), които са се включвали без това да се налага. Първият от инцидентите се случва през ноември миналата година, а последният в началото на март 2019.
Според агенцията, проблемът представлява сериозна опасност за пилотите и пътниците на самолетите от моделната линия SF50, тъй като неочакваните команди за пикиране от електронните системи за стабилност може да се окажат фатални в някои режими на полета или на пределно ниски височини. Cirrus Vision джетовете ще останат на земята, докато производителя не предприеме кампания за отстраняване на проблема.
И двете системи са разработени от американската компания Garmin, която е водещ производител на авионика за леки самолети и бизнес авиацията, но се вгражда в комплекти авионика и на други производители. Именно затова директивата на FAA обхваща всички самолети от моделната линия, независимо от инсталираното приборно оборудване.
снимки: Cirrus