Бразилският производител Ембраер си осигури типов сертификат за новия самолет от второто поколение на сериите E-Jet – Е195-Е2 от три регулаторни органа. Това са Бразилската агенция за гражданска авиация (ANAC), Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA) и Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA).
Е195-Е2 е най-големият пътнически самолет произвеждан някога от Ембраер и е част от новото семейство Е2, заедно с Е190-Е2 и Е175-Е2. Самолетът ще влезе в експлоатация през втората половина на 2019 в бразилската нискоразходна авиокомпания Azul Linhas Aereas. Още една авиокомпания ще стартира полети с новия самолет и това ще е испанският превозвач Binter Canarias.
Ембраер използва два прототипа по време на сертификационната си кампания – единият за аеродинамични тестове, а другият за валидация на кабината и системите на борда. Според бразилския производител Е195-Е2 е най-икономичният и най-екологично ориентираният пътнически самолет в този клас, който има най-ниските нива на въглеродни емисии и шум.
Както Е190-Е2 така и новият Е195 ще имат и най-дългите сервизни интервали от всички реактивни самолети на пазара в момента, като за базово обслужване ще може да налети до 10 000 часа. Това означава до 15 допълнителни дни в полет за 10-годишен период в сравнение с първото поколение Е-джетове.
Е195-Е2 е оборудван с нови, високопроизводителни двигатели от Pratt & Whitney, чисто ново крило, пълна флай-бай-уайър дигитална система за управление и нов колесник. В сравнение с първото поколение, в новият самолет над 75% от оборудването и системите за чисто нови.
Кабинната конфигурация позволява до 120 места в две класи или до 146 места в еднокласов формат.
снимки: Embraer и Авиофорум