Пет компании подадоха оферти за концесията за летище София на 11 април до 14:30 – последния срок след 5 пъти удължаване от юли миналата година.
Това са:
- MAG и BCEGI;
- Meridiam Eastern Europe Investments SAS /MIGA/ с оператор Flughafen München;
- SSB Sauerwein & Schaefer BAU AG, с оператор Copenhagen Airports;
- Aeroports de Paris;
- Fraport Bulgaria EAD.
Консорциумът между британската Manchester Airport Group и китайската строителна компания BCEG, както и друг между финансовия гигант Meridiam и оператора на летището в Мюнхен са сред кандидатите според Министерството.
Германската група Fraport, оператор на летище Франкфурт и SSB Sauernwein & Schaefer, заедно с летище Копенхаген също са направили оферта.
Френската Aeroports de Paris, оператор на летища в Европа и Африка също е кандидат за летище София.
От петте компании само MAG публично запознаха обществеността с предложенията си и разговаряха с медиите в края на 2018. Офертите ще бъдат публично отворени на 9 май 2019, съобщи МТИТС.
Следва оригиналното съобщение на Министерството на транспорта, без редакция:
„Днес, 11 април 2019 г. бяха отворени заявленията за участие в процедурата за определяне на концесионер и възлагане на концесия за строителство на обект „Гражданско летище за обществено ползване София“ – публична държавна собственост. Съгласно чл. 96, ал. 1 от Закона за концесиите, комисията за провеждане на процедурата отвори получените в срок заявления в закрито заседание.
В срока за подаване на заявления и оферти бяха получени заявления от следните участници:
1. Консорциум „Витоша“ с водещ член Манчестър Еърпорт Груп Оувърсийз Инвестмънтс Лимитид. Участник в консорциума е и BCEGI Кънстракшън (Великобритания) Лтд, с едноличен собственик Бейджин Кънстракшън Ейнджиниринг Груп;
2. Консорциум „Соф Кънект“ с водещ член Меридиам Ийстърн Юръп Инвестмънтс САС. За изпълнение на изискването за летищен оператор е посочено Флугхафен Мюнхен;
3. Консорциум ССБ София Еърпорт ДжейВи с водещ член ССБ Зауервайн & Шефер Бау АГ. За изпълнение на изискването за летищен оператор е посочено Копенхаген Еърпортс А/С;
4. „Фрапорт България“ ЕАД. За изпълнението на изискването за технически способности и финансови възможности е посочено Фрапорт АГ Франкфурт Еърпорт Сървисис Уърлдуайд;
5. Консорциум „Еърпортс Де Пари“ ЕС. ЕЙ и „ТАВ Хавалиманларъ Холдинг“ А. Ш. с водещ член „Еърпортс Де Пари“ ЕС. ЕЙ. За изпълнение на изискването за летищен оператор е посочено „Еърпортс Де Пари“ ЕС. ЕЙ.
Комисията за провеждане на процедурата следва да извърши действията по допускане на участниците.
Офертите на допуснатите участници ще бъдат отворени в открито заседание на комисията, което ще се проведе на 9 май 2019 г. На заседанието могат да присъстват участниците или техни представители, както и други лица“, съобщи Министерството с мейл.
Основният български летищен хъб, летище София ще бъде даден на концесия за 35 години и държавата очаква да получи 550 милиона евро с първа вноска от 280 милиона евро.
Летище София обслужи близо 7 милиона пътници и обработи над 22000 тона товари през 2018.
Тук ще откриете още по темата за концесията на летище София.
Снимка: Авиофорум.