Няколко големи авиокомпании в САЩ приземиха самолети заради софтуерен проблем на 1 април.
Говорителят на американската Агенция за гражданска авиация /FAA/ Грег Мартин каза, че проблемът е в системата, предоставяна от трета страна, наречена Aerodata, която следи за теглото и баланса на самолетите.
Според Мартин последиците са „минимални”.
Авиокомпании от САЩ обявиха срив в системите
Southwest, Delta, United се извиниха в Twitter на 1 април за срив в системите.
Southwest призна за технически затруднения.
Delta пусна подобно съобщение и че работи по въпроса.
United написа, че е претърпяла срив.
По-късно следобед на 1 април трите авиокомпании започнаха да се връщат към пълноценна работа.
Аварията продължи около 2ч по данни на American, който предизвика закъснения в трафика на някои от регионалните си превозвачи. FAA обяви накрая, че сривът е бил преодолян.
Проблемът засегна информацията, доставяна от AeroData, необходима за планирането на полетите, съобщи FAA.
UPDATE: The issue has been resolved. Contact individual #airlines for information on specific delays. https://t.co/5irxFMwRu7
— The FAA (@FAANews) April 1, 2019
Над 800 полета
United обяви, че са закъснели 150 полета на United Express.
Southwest е имала 585 закъснения според FlightAware. JetBlue – 199.
Общо засегнатите полети в САЩ бяха над 850.
Снимка: United Airlines.