През февруари бяха обявени два директни полета от Централна Европа до двете най-силни икономики в Азия, Китай и Япония.
До Япония през Виена
All Nippon Airwais /ANA/ стартира полети от Токио Ханеда до Виена от 17 февруари с ежедневни полети с Boeing 787-9.
Новата дестинация увеличава в Далечния изток ще засили капацитета с 33% спрямо миналата година, каза директорът на летището във Виена, Юлиан Ягер.
В Токио пътниците ще могат да използват мрежата на ANA по вътрешни линии.
Японската авиокомпания ще лети без конкурент по маршрута, който бе закрит през 2002.
До Китай от Виена в момента лети Air China.
За Китай и през Будапеща
Летище Будапеща потвърди, че китайската Shanghai Airlines в партньорство с China Eastern пускат три седмични полета до Шанхай от 7 юни 2019.
Маршрутът от 9645 км до Шанхай Пудонг ще се обслужва от нови Dreamliners 787-9.
Досега азиатският пазар на летище Будапеща бе подценяван, но новата услуга означава, че Китай ще стане по-достъпен от Будапеща и Централна Европа.
Летището в столицата на Унгария вече предлага полети до Китай с Air China до Пекин.
Това прави 60% увеличение на капацитета от и до най-голямата страна в Азия.
Украйна
И Украйна обяви намерението си да развива регионалните летища като привлече повече лоукост авиокомпании с цел да се превърне в хъб между Европа и Азия.
София
В момента за лято 2019 от София до Пекин се лети най-близо през Истанбул, но също и през Москва, Амстердам/Париж или Доха/Дубай по данни на Skyscanner. София-Токио Ханеда може да се лети през Австрия или Германия.
Снимка: Летище Токио Ханеда.