Един странен Boeing 747 кацна на летище Хийтроу в понеделник – с ливреята на British Overseas Airways Corporation, неизползвана повече от 40г.
Самолетът бе пребоядисан на летището в Дъблин в ливреята си на BOAC , използвана между 1964 и 1974.
През 2019 British Airways празнува 100 години от старта на първата в света редовна международна въздушна линия между Лондон и Париж на 25 август 1919, изпълнявана от Aircraft Transport and Travel Limited.
It’s been over 40 years since any of our 747s wore this livery, @BoeingAirplanes how does she look? #BOAC #BA100 pic.twitter.com/Z8WbNSbi85
— British Airways (@British_Airways) February 18, 2019
BOAC е създадена през 1939 в резултат на национализацията на Imperial Airways и British Airways.
Името на добре познатата сега Бритиш Еруейз се утвърждава през 1972 след обединението на BOAC и BEA – авиокомпанията за европейски полети, родена през 1946.
През 2011 BA и Iberia създадоха IAG.
На 19 февруари този G-BYGC ще изпълни полет BA117 за Ню Йорк JFK, а след това ще продължи да лети по маршрутите на авиокомпанията и може да бъде следен с Flightradar.
G-BYGC ще запази ливреята на BOAC до 2023, когато ще се пенсионира.
BA се разделя с целия си флот 747 и ще ги замени с 10 А350 и 12 787 в следващите 4г.
Очаква се BA скоро да представи и останалите си планове за още ретро ливреи, които може би ще включват и тези на BEA.
Постерът долу е от едни славни, елегантни и много смели години от историята на авиацията.
Постерът е от книгата на Пол Джарвис Mapping the Airways.
Пол Джарвис
Това е висш служител на авиокомпанията, работил в нея 52г и накрая – доброволец-главен куратор на музея, The Speedbird Centre, който се намира в Уотърсайд, Хармъндсуърт.
Авиокомпанията му отдаде почит през лятото на 2018 като кръсти на негово име новия си Dreamliner G-ZBJJ. Историята на British Airways се пази в колекцията на центъра с над 300 униформи от 30-те години на 20 век досега и хиляди снимки, стотици модели и постери.
Всички графични елементи в статията са на British Airways.